besttotaldramagirl

Alla inlägg under februari 2011

Av Pandasötisen! - 5 februari 2011 15:48

Ja... jag är ledsen men jag ska sluta skriva på den här bloggen. Men hoppas ni hade en rolig tid här. Min nya blogg http://panfufiatpanda.bloggplatsen.se/ Så alla läsare får nog flytta dit. Hejdå.

Av Pandasötisen! - 5 februari 2011 12:50

Hej, varför kommenterar ni inget? Varför har jag 0 kommentarer på nästan ALLA inlägg? Varför har jag bara 2-4 läsare varje dag typ? Är det för att jag inte bloggar något eller? NU FÅR NI SKÄRPA ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD ATT NI INTE KOMMENTERAR, OCH INTE ENS LÄSER BLOGGEN! FATTAR NI INTE HUR MYCKET DET SÅRAR MIG? KOMMENTERA MERA, LÄS BLOGGEN MERA, ANNARS RADERAR JAG BLOGGEN, FÖR ALLTID!!!!!!!!!!!!!!!! OCH DET VILL NI INTE VA?? NEJ, TROR INTE DET, MEN OM DETTA FORTSÄTTER SÅ RADERAR JAG DENNA BLOGG OCH GÖR EN NY. KOMMENTERA MERA...          JAG ÄR ARG, SÅRAD OCH LEDSEN PÅ GRUND AV DETTA. ANLEDNINGEN VARFÖR JAG INTE BLOGGAR:

*JAG FÅR ALDRIG NÅGRA KOMMENTARER.

*ORKAR EJ FÖR JAG HAR FAKTISKT ANNAT ATT GÖRA OCKSÅ.

*HAR INGA MÅNGA LÄSARE.

VI FÅR SE HUR DET BLIR. MEN NU SKA JAG GÅ. KANSKE BLIR DETTA DET SISTA INLÄGGEN I DEN HÄR BLOGGEN...   HEJDÅ... /LEDSNA, SÅRADE, OCH ARGA FIATPANDA.

Av Pandasötisen! - 2 februari 2011 14:25

Hej alla pandor, förlåt att jag inte bloggat något, på 3 dagar, jag har gjort så mycket annat! I måndags spelade jag Sims 3, igår minns jag inte, och idag... bloggar jag. Men nu slutar jag babbla om det och skriver om Panfu istället. Max & Ellas senaste inlägg: 

En katastrof är på väg att hända

February 2nd, 2011

Hallå Pandor,

har ni redan förstått? Det försiggår någonting väldigt märkligt på Panfu! Det började med att vi träffade Kamaria på slottsterrassen igår…

Det är ju såklart inget ovanligt. Men vi fick på nåt sätt känslan av att hon undvek oss. :( Vi gick såklart fram till henne med en gång för att fråga vad det var frågan om. Vi närmade oss henne från sidan. Blixtsnabbt vände hon ryggen till oss och låtsades att hon ansade blommor – fast utan sax!

Vi frågade henne såklart direkt om allt var ok. Kamaria svarade inte utan vände sig bara sakta bort med sänkt huvud. Då såg vi varför hon undvek oss: hennes näsa var knallröd!

Hon hade precis varit uppe i bergen för att plocka kryddor. Ju närmre bergen hon kom desto mer kliade hennes näsa. Kamaria kunde inte göra annat än att klia på den…ja det är därför hennes näsa är röd.

Kamaria tror att något ondskefullt håller på att dra ihop sig bakom bergen, och faktiskt! Idag hänger det mörka moln över bergen! :shock: Skynda er att gå till Kamaria på slottsterrassen och se själva! Hon har tagit fram sitt teleskop för att kunna titta efter ledtrådar i molnen.

Håll höjd
Max
och Ella

P.S Delfinen Oscar har  nya knepiga frågor att ställa till oss idag. Dessutom får vi den andra delen av surfcertifikatet idag! Jippiii!
En delfin vid namn Oscar har kommit till Panfu. Gå till Stranden där Undervattensskolan. Oscar väntar på dig där! 

Besök delfinen Oscar

February 1st, 2011

Hallå på er Pandor,

Visste ni att det finns undervattenscyklar och  att delfiner brukar tävla i vattenhöjdhopp? Nej? Inte jag heller. Det har vår nya vän berättat, Delfinen Oscar från Dolphin Secure. Vi hittade honom vid stranden förut när han gjorde glada hopp genom luften.


Vi ville först inte störa honom men sen kom han själv och började babbla, sjunga och dra skämt. Han är en så rolig delfin!

…och så hjälpsam! Oscar är nämligen inte på Panfu utan anledning. Han har ett uppdrag! :cool: Han vill lära oss säkert surfande! Oscar älskar att berätta om sina surfupplevelser på nätet!

Tyvärr har han inte bara goda erfarenheter. För på internet lurar också faror som man inte märker direkt. Därför gjorde Oscar sin hobby till sitt yrke: han blev surflärare – på internet såklart. ;)

Eftersom säkerhet på nätet är superviktigt även för oss vill Oscar på ett enkelt sätt visa oss hur man surfar säkert och vad man särskillt bör tänka på. Visste ni att den 8 februari är “Safer Internet Day”? Den genomförs varje år i februari för att främja säkert användande av online-teknik och mobiltelefoner, speciellt för barn och ungdomar i hela världen. Av den anledningen har Oscar förberett ett quiz åt oss och med det vill han testa våra kunskaper om säkert uppförande på nätet. Det lönar sig att besöka Oscar varje dag, för varje dag fram till nästa vecka kommer det två nya frågor i quizet! Som belöning för att vi besöker honom och gör hans quiz får vi ett surfcertifikat och coola medaljer i guld, silver och brons.


De Pandor som svarar på ALLA 18 frågor får en alldeles speciell medalj!

Tycker ni att ni behöver surflektioner först? Inga problem! I barnsektionen kan ni lära er mer om temat “säkert surfande” och sedan glänsa med era kunskaper hos Oscar! Där kan ni också delta i undersökningen “Hur säkert surfar du på nätet?”. Är era föräldrar lika klipska som ni? Låt era föräldrar också svara på frågorna! Om några dagar visar vi såklart också resultatet. Dessutom har vi också tillsammans med Dolphin Secure, de är nämligen experter på området, sammanställt massor av spännande information till era föräldrar på temat “säkerhet på nätet”.

Glöm inte: Oscar väntar på er på stranden!

Håll höjd!
Ella och Max

Jippie!   Och det har även kommit nya kläder till Panfu: Fina, men för skoliga...   

Rädda era trädkojor!

January 31st, 2011

Hej på er Pandor,

följde ni också degspåret igår? Jag hade gåshud över hela kroppen när jag fick se vart degklumparna ledde…till Paul the Kids rum! :shock: Åh nej har någon gjort honom något? tänkte jag oroat och beväpnade mig med en stekpanna…man vet ju aldrig eller? Väääldigt långsamt öppnade jag och Max dörren och kikade in….och vad såg vi? Paul the Kid som sträckte ut sina armar efter pannkakor i sömnen:

 

Det var alltså Paul the Kid som flyttade pannkakskiosken!  Vilken grej! Den lille är ju jättesöt men han har en räv bakom Pandaörat! Tänk bara på hur snabbt hans hemlighetsfulla krafter har vuxit! Först var det bara några små godisbitar som han lyckades flytta på, sen pannkakskiosken och nu drar han åt sig hela kiosken inklusive Troy! :shock:

Vad kommer härnäst? Kommer han dra åt sig en trädkoja? :lol:

:shock: Trädkoja? Eh, jag måste dra! Jag kom precis på att jag inte ätit upp pannkakshögen som jag fick i belöning av Troy igår.  [SVÄLJ] Jag vill inte att han drar upp mitt träd med rötterna för att komma åt mina pannkakor. :???:

Jag åt alla mina till middag igår! :mrgreen: Men sen hade jag ont i magen hela natten. :???: Förresten har jag något roligt att berätta avslutningsvis: en Delfin är på väg till Panfu för att ge oss lite surftips – för internet såklart. ;) Han har också några knepiga uppgifter. Den här veckan står Panfu verkligen för säkert uppförande på internet. Men vi berättar mer om det i morgon när vi pratat med delfinen.

Håll höjd
Ella och Max

Hihi, Max & Ella är sååå roliga! 

Max, pannkaksansiktet

January 29th, 2011

Halloj Pandor,

Vill ni se hur Max skönhetssömn ser ut? Vissa Pandor lägger gurkskivor på ögonen, andra lägger yoghurt i ansiktet. Men vad gör vår Max? Han lägger sig…

:shock: STOP! Du tänker väl inte visa dem fotot från i morse eller?

Äsch oja dig inte så, pannkaksansikte! :D

[ :oops: :oops: ]

Det var ju bara ett skämt ;) I morse när jag skulle vara barnvakt till pannkakskiosken igen, måste jag skratta så länge att jag fick ont i käken! Varför? Kolla själva:

Hur lyckades du hålla dina Pandaögon öppna hela natten?

Puhhh, bra fråga! Egentligen vet jag inte själv vad som hände. Det började med att jag ville lösta gåtan med den vandrande pannkakskiosken. Jag superreportern Max ville bevisa för Pandorna att min teori med den levande pannkakskiosken stämmer, och att dom skulle få se det med egna ögon när kiosken börjar vandra. :cool: Alltså smet jag ut från min trädkoja igår kväll och tassade försiktigt mot slottsgården. Troy sov redan djupt. Jag var alltså helt ensam på den mörka slottsgården. Det var tyskt som i graven. Det enda ljudet som hördes var fladdermössens fladdrande. Det var så kalt att jag såg min egen andedräkt…

Ooh, det låter spännande! OCH? Vad hände sen??

Sen mumsade jag på några pannkakor och lag mig för att nattvakta under kiosken. På nåt sätt måste jag ha somnat, för jag vaknade inte förrän du knäppte med kameran. :oops:

:( Nu lär vi aldrig få veta vem eller vad som ligger bakom den kringvandrande kiosken. Vet ni förresten var Max vaknade idag? (P.S Följ bara degspåret;) )

Håll höjd
Ella
och Max

Vad fint "pannkaksansikte" du har, Max!   Det var allt, så vi ses! //Pandasötisen. PS. Jag kommer inte alltid ha sån här inlägg att jag visar inlägg från Panfubloggen, men kanske lite då & då. Och jag tror jag ska göra en ny blogg igen... men jag ska INTE byta till dåliga blogg.se igen, A-L-D-R-I-G! Men om fall jag gör en ny blogg, istället för denna, skall den heta panfufiatpanda.bloggplatsen.se. Jag ska göra en omröstning sen som ni får rösta på! Jag ska   fram svaret! Alltså simma fram svaret om det så behövs!   Nu måste jag gå, hejdå!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en snäll och glad 10 årig tjej som heter Emma på riktigt och Fiatpanda på Panfu. Ni får gärna läsa och kommentera bloggen. Men INGA anonyma kommentarer eller elaka kommentarer. Sånt gillar jag inte. Hoppas ni trivs i denna blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag ha kvar denna blogg, eller ska jag byta?
 Ha kvar denna blogg besttotaldramagirl.bloggplatsen.se!
 Byt till panfufiatpanda.bloggplatsen.se!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Musik på bloggen!

Översättning!

Min panda på Panfu (just nu:)

    

Veckans panda:

Eftersom 3369 vann bloggstafetten på en av mina tidigare bloggar så är 3369 veckans panda.    

Ny veckans panda kommer varje vecka!  


Ovido - Quiz & Flashcards